Makeup Revolution - co tu jest rewolucją?

2020-09-24

Nazwa nawiązująca bezpośrednio do rewolucji. Można się pokusić o stwierdzenie, że to raczej tani chwyt, ponieważ łatwo jest mówić o rewolucji, ale jej realne wykonanie jest już znacznie trudniejsze. W tym jednak wypadku wydaje się, że marka ta faktycznie może się pochwalić dokonaniem prawdziwej rewolucji. Cały czas ma ona jeszcze dość ograniczony zasięg, ale nie da się ukryć, że z każdym rokiem coraz więcej osób korzysta z doskonałych produktów tej marki lub przynajmniej słyszało o jej istnieniu.

MUR - fenomen rewolucji

Swój fenomen tłumaczy w sposób zadziwiająco prosty. Firma Makeup Revolution postanowiła bowiem przenieść produkty, które do tej pory zarezerwowane były tylko dla profesjonalistów, do zwykłych drogerii i do sklepów internetowych, gdzie korzystać może z nich każdy. Makeup Revolution nie jest oczywiście pierwszą firmą, która sprzedaje kosmetyki wysokiej jakości, ale nie da się nie zauważyć, że w tym wypadku zdecydowanie korzystniej prezentują się ceny oferowanych kosmetyków. Oferta Makeup Revolution nie odbiega pod względem cen od typowych produktów ze średniej półki, porządnych, ale nie wyróżniających się w żaden specjalny sposób z morza innych kosmetyków. W sytuacji, kiedy oferuje zdecydowanie wyższą jakość, jest to naprawdę wielkie osiągnięcie.

Droga do sukcesu

W jaki sposób marka była w stanie to osiągnąć? Tajemnicą biznesu otaczającego kosmetyki jest to, że ogromna część środków wydawanych przez firmy idzie przede wszystkim na promocję w różnego rodzaju klasycznych mechanizmach, na przykład w telewizji. Taka promocja jest niesamowicie droga, przez co konieczne jest zawyżanie cen. Zazwyczaj im lepszy produkt, tym silniej jest on promowany i tym mocniej jego cena szybuje w górę. W przypadku tej marki jest inaczej, ponieważ nie płaci się za promocję. Ta realizowana jest w znacznie bardziej organiczny sposób.

Można powiedzieć, że to błąd, bo ta rewolucja pewnie szybciej by przebiegała, gdyby szły za nią duże pieniądze na promocję, a nie tylko działania marketingowe wśród różnych influencerów i blogerów modowych, którzy zwyczajnie przekonali się, że i produkty na co dzień, i te bardziej profesjonalne, są znakomitym rozwiązaniem. Zasięg marki powiększa się dość powoli, ale nie jest to dla niej zagrożeniem. Dzięki temu może dbać o jakość wszystkich swoich produktów i nieustannie poszerzać skalę działania w sposób kontrolowany. A trudno nie zauważyć, że marka ta zdobyła już naprawdę imponującą część rynku oraz na pewno nie spoczywa na laurach.